Honderden gebruikte bedrijfsjassen. Te goed om weg te doen, maar niet hygiënisch genoeg om aan een volgende werknemer te geven. Met dat probleem zat DTK Trade. Een bedrijf dat (bedrijfs)kleding ontwikkelt, produceert en inkoopt. Eén van hun klanten, een internationaal bekend bedrijf in de maaltijdbezorging, zocht naar een duurzame oplossing. Alexandra Koopmans van DTK Trade: “Marbell heeft echt perfect meegedacht.”
“We zijn voor deze partij al tijden bezig met een recycleproject”, legt Alexandra uit. “Daar hoort ook het wassen van bedrijfskleding bij. Als dat goed genoeg gebeurt, is dat immers veel duurzamer dan nieuwe kleding laten maken.” Er wordt een partij gevonden, maar dat loopt op niets uit. Binnen korte tijd is er een nieuwe partner nodig. Alexandra: “Een collega kende Luuk, de eigenaar van Marbell, en stelde voor om met hen om tafel te gaan.”
Meedenken
De afspraak met Luuk en Bas van Marbell is snel gemaakt en er is direct een uitstekende klik. Alexandra: “In dat eerste gesprek was het proces nog niet honderd procent duidelijk, maar we merkten al wel dat Marbell dezelfde instelling heeft als wijzelf. Namelijk: ‘we gaan er gewoon voor’. Er was direct een goed gevoel.” Collega’s van Alexandra bekijken in de wasserij van Marbell het proces. Ook andersom nemen Bas en Luuk een kijkje achter de schermen bij DTK Trade. Alexandra: “Natuurlijk is het altijd even zoeken naar de meest efficiënte wijze, maar zowel Luuk als Bas dachten meteen goed met ons mee. En het zijn ook gewoon gezellige mensen, dat maakt de samenwerking heel prettig.”
Visitekaartje
Na de eerste testrondes kan Marbell aan de slag. Naar volle tevredenheid van de maaltijdbezorger. Alexandra: “Bedrijfskleding is toch het visitekaartje van een bedrijf. Als je dit soort jassen en pakken wilt hergebruiken moet het wel écht goed zijn. Dat lukte, voor onze klant is dit een grote stap vooruit op het gebied van duurzaamheid.”
Goede communicatie
Ook DTK Trade zelf is nog steeds erg enthousiast. “Marbell levert zelf waskarren bij ons aan. Wij sorteren de jassen op het land van herkomst, overal staat namelijk een net iets logo op de jas, en stoppen die in de waskarren. Marbell haalt het bij ons op en zorgt ervoor dat alles keurig verpakt en op maat gesorteerd terugkomt.” Alexandra prijst vooral de communicatie van het bedrijf uit Enschede. “Het contact is heel goed en duidelijk. We zijn echt heel blij met Marbell. Momenteel is er even genoeg voorraad, maar we willen absoluut weer zaken met ze doen. Ze hebben ons in dit proces volledig ontzorgd.”
Benieuwd of Marbell ook iets voor u kan betekenen? We denken graag met u mee. Neem gerust contact op.