headbanners
Achter de schermen, Blog

‘De headbanners van IDFA zijn duurzaam en staan chic’

Regelmatig bestelt Laura Springer headbanners bij Marbell voor het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). Als productiecoördinator moet zij ervoor zorgen dat alles op het juiste moment geregeld is. “We zijn natuurlijk een festival, dus veel moet op korte termijn geregeld worden. Ook voor ad-hocsituaties kunnen we bij Marbell terecht. Ze zijn altijd heel snel.”

 

Hoe IDFA precies bij Marbell terechtgekomen is weet Laura niet, maar zij doet in elk geval al sinds 2016 zaken met de partij voor headbanners. “Ik vermoed dat mijn voorgangers dat al deden, de samenwerking zal dus nog verder teruggaan.” Voor Laura is het in elk geval het vaste adres om stoelhoezen te bestellen. “Het contact en de levertijden zijn altijd zeer snel. Luuk Wijbenga is onze contactpersoon en hij denkt altijd mee over wat we nodig hebben, dat werkt heel fijn.”

Gereserveerde stoelen

Het festival gebruikt de headbanners om aan te geven dat stoelen gereserveerd zijn. “Denk bijvoorbeeld aan de stoelen op de voorste rijen; deze zijn gereserveerd voor sprekers tijdens ons festival.” Daarnaast worden logo’s van de grootste sponsoren van IDFA op headbanners gedrukt. “En tijdens corona gebruikten we de banners om aan te geven dat er stoelen buiten gebruik waren vanwege de anderhalve meter afstand.”

Duurzamer

Voor IDFA hebben de headbanners grote meerwaarde. “Het ziet er een stuk chiquer uit dan een papiertje dat op een stoel wordt geplakt. Daarnaast is het ook een stuk duurzamer. We proberen zoveel mogelijk te voorkomen dat er zaken geprint en gelamineerd moeten worden bij IDFA, daarmee helpen deze banners ons dus ook.”

Wil je meer weten over de mogelijkheden met headbanners? Neem gerust contact op. We helpen je graag!

Foto door Roos Trommelen

Marbell maakt belangrijke verduurzamingsslag

Actueel

We zitten niet stil. Onze wagens zijn letterlijk continu onderweg. Weten wat ons bezighoudt? Volg ons hier.